T: Warunki, pętle, funkcje, czyli podstawy języków programowania.
1)
Nauka zasad programowania w języku Scratch (czytaj: skracz)
Można go używać w chmurze lub zainstalować na
komputerze.
a) Wejdź na stronę: https://scratch.mit.edu/
Możesz pracować w chmurze zakładając konto z miejscem na projekty
– kliknij na „dołącz do Scratch”
b)
Kliknij na „Rozpocznij
tworzenie”
c)
Jeśli napisy na ekranie nie są w języku
polskim, kliknij w globus w lewym górnym rogu ekranu i wybierz z listy
rozwijalnej dostępnych języków opcję Polski.
d)
Zapoznaj się z samouczkami
Scratch klikając na żarówkę.
2)
Stwórz dowolną animację.
§ W
środkowej części ekranu znajduje się scena do umieszczenia duszków – bohaterów
twojej animacji (domyślnie na scenie znajduje się duszek w postaci kotka).
§ Z
lewej części ekranu znajdują się klocki
(bloczki), do zbudowania skryptów i
sterowania duszkiem. Możesz przełączać się między różnymi rodzajami klocków:
Ruch, Wygląd, Dźwięk, Zdarzenia, Kontrola, Czujniki, Wyrażenia, Zmienne.
§ .Klikaj
na nazwy kategorii, by sprawdzić, jakie klocki się w nich znajdują. Klocki
przypominają puzzle – dlatego nie każde
możesz ze sobą połączyć. Klocki należące
do danej kategorii są w takim kolorze, jak nazwa kategorii.
§ Na środku budujesz skrypty, łącząc odpowiednio
klocki. Jeżeli duszków będzie więcej niż jeden, wówczas dla każdego zostanie
stworzony oddzielny obszar skryptów.
§ Uruchamiasz
program, klikając w symbol zielonej flagi znajdujący się nad sceną z prawej
strony. Jeśli chcesz zatrzymać program, możesz użyć znajdującego się obok
czerwonego symbolu stop.
Zadanie domowe
Ułóż program, który, który będzie automatycznie poruszał duszkiem na ekranie i zakreślał tym ruchem kwadrat. Do kreślenia użyj biblioteki pióra. Program powinien działać aż do jego zatrzymania przez operatora. Zwróć uwagę na odpowiednie dobranie "klocka" pętli. Po wykonaniu zadania proszę o ściągnięcie programu i przesłanie na maila.
przykład:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz